Hadiah Untuk Awak.. :)
was posted at 21:49 with 0 comments
                                                           بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم










Sebentar lagi,aku akan berangkat pergi ke hospital bersama-sama dengan umi untuk menemui Doktor Izam.
Haiyhh..... sudah TIGA tahun aku begini.....terus menerus berulang alik ke hospital.Boleh dikatakan,hampir
semua warga hospital mengenali diriku.Jika bukan kerana penyakit yang aku alami sekarang ni,tentu aku tidak macam ni kan?tentu sahaja aku dapat meluangkan masa yang lebih bersama-sama dengan keluarga dan rakan-rakan seperti orang lain.Kadang-kadang, aku  jeles juga dengan kawan-kawan baikku Imah,Aila dan Uziy. Setiap hujung minggu,ada sahaja aktiviti-aktiviti yang mereka lakukan bersama....tetapi aku? berhoneymoon dengan doktor Izam dan Hospital tu sahajalah jawapannya.Hmmm,,,kasihan aku kan?Entah bilalah aku MUNGKIN akan sembuh :( .




"Puan,puan banyakkan bersabar ok...kami akan berusaha sedaya upaya kami untuk mencari 
penderma hati buat Ichah...if kita dah dapat penderma yang sesuai,everything will going smooth.
Buat masa ni,kita cuma mampu memberikan ubat anti barah melalui kemoterapi dna radioterapi kepada Ichah....."








Banyak lah kau punya smooth,Izam....hmm,,,,tu jelah jawapan yang kerap diberi oleh doktor tu bila aku dan ibuku mula bertanya tentang kesihatanku yang semakin hari semakin merosot.Barah hati ku kini berada dalam peringkat 3....Kalaulah penderma hati,
didapati dalam masa sekarang, 51% daripada 100%,,aku akan dijangkakan pulih seperti sediakala..
Wahhh! Bestnya..... so,lepastu aku tak perlu lah nak berdating setiap hujung minggu dengan Doktor Izam dan hospitalnya kan???




"Chahhhh! dah siap ke takk??? ish anak dara sorang ni !..bagi bangun awal,dia taknak....
bila dah lambat camni,baru terhegeh-hegeh nak..... "


Da-bla-bla-bla.....Beginilah setiap kali jikalau aku ingin ke Hospital.Dihujani ceramah FREE dari umiku yang umpama tiket ke hospital first...huhaiyy,,, masyukkkk....daebakk lah kao makk.. xD


Selesai mengenakan skarf di rambut paras dadaku,aku pun lantas berdiri lalu berjalan gontai menuruni anak-anak tangga.Jelas terpancar kemalasan ku itu bila aku melangkah tiada semanagat,pipi sengaja digembungkan dan muka dunno ku itu aku buat.Hahahaaa,,,,biarlah,,,,, aku mengharap sebenarnya supaya honeymoon Antonim tu dibatalkan... xD .Jyeahhhh! pandai tedakkk?? xD











Ouh my Goch !Esok aku sekolah !!! alamak-alamak....baju aku belum seterika,jadual waktu ku belum ku susun,dan yang lebih teruk,,, AKU BELUM BUAT KERJA RUMAH ! matilah aku kali ni,,,,! mummy! :'(

"But,besok ada acara dekat sekolah kan?so,,its mean,,cikgu semua SIBUK ! :D...Budak-budak Kinabutan,Kalabakan dan Umas-Umas a.k.a Omas-omas tu akan datang sekolah kami,,,,,Yaaa! ada pertandingan bola sepak,bola jaring dan badminton peringkat sekolah esok! Budak lelaki,confirm lah Bola sepak tuu,,, dan yang GIRL,,
Ouuuu~Beybb's.... kegedikkan mereka akan terserlah di dalam acara bola jaring..hahaa
kang aku jaringkan kamu semua..serve u right ! xD .....
so,,esok,,, takda apa yang perlu dirisaukan ! "




~Jyeahhhh! ~


Aku tiba-tiba melompat macam katak di katilku...kegembiraan yang tak terhingga......




*Bammm


Kayaknya bunyi itu datang dari kucing yang naik atas bumbung kott....
Tapi,taktahulah,,mengapa pulak aku yang tiba-tiba dengan sengaja-nya menaikkan jari telunju di mulutku.
Membentuk signal ~silent~ .
Hahaiyy...Ichah-Ichah,,,,,kau dah angau librey kerrr??? xD




"Elly ! :D " Jerit Imah,Aila dan Uziy serentak.Ku lihat mereka melambai-lambaikan tangan kearahku.
Ya..ya..yaa..... ~ aku tahu itu...mereka memang camtu.,... over happening,,,,, gosh !

Tiba-tiba,,muka blurr ku berubah serta merta.Aku tersentak...Ku pandang kanan jalan,iaitu padang sekola.....
Awww.....banyaknya murid lelaki sekolah lain........*maluuu kotttt.......

'ish si CheQ Tejah bertigaa nehhh....buat malu aku jekk! ' mololog ku didalam hati.
Bibirku kuketap.Mukaku merah membahang...malu oo.......... jadi tontonan dekat situ hanya kerana panggilan
ELLY kottt....Yelah,,,,,mereka kata 'ELLY' ,,,,,macam nama budak cina,,,,
aiyaaa,,hen liang moy oo,,,ke ai-ke ai-ke ai....nak kim salam leh? Nyaww tup-tup.....bila hang nampakk....
mak kau pocot! alahaiy,,,tok arab gomo!..ente mau pergi mana,sini ane temankan ente..ente nama melly atau mak mah? .... Ouh no ! mentang-mentang aku kacukan Arab ! ~grr......


Langkah ku semakin deras menghala ke arah tiga kembang tu.....walaupun langkah ku laju selaju kereta F1,,,
tetapi,,suara-suara Najwa Latif di sekelilingku tidak ku sisihkan.

"QQ...phiwit! minta number phone beg hitam lace pink...bole kea?cute r kau ni.... "


Anak mata nakal ku mengerling ke arah murid-murid perempuan di sekolah ku yang sedang menyandang beg
masing-masing...
'ngeh-ngeh-ngeh....buat dunno eh......! but aku tahu lahh...! mata hitam mereka bergerak tengok beg masing-masing tuu! harapan di hati CONFIRM  ~mudah-mudahan beg aku yang hitam lace pink..amin~ lumrah wanita yang bernafsu 9....lagi-lagi remaja macam KAMI neh.... xD (melampau kau cHeQ oiii xD )


Eh! aku ketinggalanlah ! tengok beg dulu.. ~haiyh,,beg sendiri pun,taktau warna..kemana fikiran kau nekk?~
"Eh,,akulah beg hitam lace pink.....tapi,aku ada kartun baby milo.....kau hadaa??xD " ucapku perlahan.Langkah kaki ku steady jekk...menuju cheQ Tejah bertiga tu !

"comelnya beg mu..... baby milo lagi,,,sama macam orang nya bah......kirim salam ba aku sama kau cewek... "




Kyaaaa! aku kah?Ouh menn,,,,,,
mataku yang sememangnya besar dan berbulu mata lebat ft panjang ku beliakkan lagi.... macam Preity Zinta dah aku tengok.... (perasan doee... xD )
Suara-suara najwa latif yang membuatkan pipiku blushing habis kini kuhiraukan...
~daiyy,,,matiyk saia kalao saya padulikan anda-anda semoaa itowkk... xD ~




















"Weyhh,,,, Elly,,,, budak Umas-umas tadi tu minta number ko dekat aku ..dia kirim salam." tutur Aila memulakan bicara.Aku pura-pura tuli ..tak mahu dengar semua tu....! >.< ...Kemudian,,soalan yang sama diulang oleh Imah....hmmm,,kesian jugakk budak dua ekor ni kalau tak dilayan karenahnya,,,
alololoo,,,meh makcikk pujok ang,,,mehh... xD






"Wii,,,ko dengar ker ni takk? Budak Umas-umas admire ko weyyyy "
"WHAT?! Aku tak salah dengar kea??? " aku pura-pura terkejut.Nak tunjuk ladies jap........ xD .
"Nak aku tampar guna buku ni baru ko betul?" ugut Uziey dalam nada menyakat.Aku tersengih-sengih mendegar loyar barunya,
"uits?kasar nampak....heheheee! k lah,,,, erm,,, umas-umas eah??? " soalku perlahan sambil memandang muka tiga sahabat ku silih berganti.Mereka bertiga mengangguk serentak tanda ya.macam kanak-kanak riang betul...
"Err,,sorrylah,,,,,, i tak berminat dengan yang namanya Oumas-Oumas sebab mulut mereka Bousar-Bousar......" jawapku separuh mengejek nama SMK Umas-Umas.Loghatku sama seperti Mat Salleh sesat.CheQ Tejah bertiga berpandangan..perlahan-lahan terukir sekuntum senyuman dan deraian ketawa mak lampir pun meletus.

"Gila lah ko Elly woii!bousar-bousar......adoiii,,,hahahahahhaaaa,,,,,, "
"Ada yang salah madam?" aku menyoal dengan kening tebalku yang berkerut seribu.
"Nothing la lingg,,, xD " Imah menjawap dengan sisa tawa nya yang belum tamat.
ni kena tepuk tangan dulu neh baru habis gelaknya.....


"Dahla korang,,aku nak pergi kantin jap...haus weyhh...kalau nak ikut,ikut...kalau nak minum ketawa,my pleasure.....bye!" ucapku ringkas lalu menapak pergi meninggalkan mereka bertiga..

"hang pi lah Elly woi! hahahaa,,, untung gilerrr aku dapat kawan macam ko! tak kering gusi aku ! ..." laung Uziey yang masih ketawa,dari jauh sambil memegang perutnya.Si Aila dan Imah pula masih tersengih-sengih nampak....lawak sangat kerrr?............... hmm,,muka-muka takleh tengok Raja Lawak Mega lag CheQ Tejah bertiga neh,,,,,hessy!






***************************************************************










Sedang aku berbaris di errr.......'kaunter' kantin,aku pun, dengan ke-ter-tidak-sengaja-an nya lah memandang hadapan,,,kot-kot neslo cincau aku dah siap :)
e'eh,,, aku terpandang cermin makcik kantin.....yelah makcik,,,,takkan pakcik Kadir tu pun sama nak bercermin kott?
Bila aku pandang sekilas,,,,,,,
eh!ada tiang lampu lah belakang aku...! eh,,,, mendenye tiang lampu?adeke?
so,,atas rasa ketidak puas hatiannya aku,,aku pun,pi lah tengok sekali lagi..
Fuyooooo! tinggi betulllll orang belakang aku ni! ni orang kerrr Big Foot? Whoaaa!
Unbelieveable,,,aku just sampai tengkuk dia yang panjang macam zirafah tu?
Aijyooo! sudahlah aku ni pendek,,,dok depan mamat tinggi lampai neh lagi,,, adoiii,,
terserlah lerrr kependekkan aku ni kalau camni terus,,,aku semakin duduk tak senang,,
actualy berdiri !... grr,,,
'hey makcik,,,,,cepatlah sikit,,,,jangan bergosip jee,,,, ada lah yang kena sound ni if camni !'
gerutu ku geram di dalam hati.

Aku sengaja menghentak-hentakkan kakiku di lantai kantin tanda ketidakpuas hati nya aku akan ketinggianku yang tidak bertambah-tambah dan servis kantin yang LAMBAT! choiyyy!

*kedebushhhh!


"Eh! mamat lonjong belakang aku ! " sebutku tak teratur.sedar-sedar sahaja,,,,,
uuhhhhh! mamat belakang aku ni dah mula tunjuk muka tak puas hati plus gram dengan aku yang mulut laser neh....
aduh.......! kena escape neh! grrr!~ ni semua gara-gara anak cikgu Lee Ho a.k.a Lee Minh Ho neh!
suka hati mak nenek dia jaaa lari-lari dan langgar orang...... 3:O !


"Makcik-makcik,,,,keep the chance k ! ngeh-ngeh-ngeh....... " laju sahaja tuturku dek kerana ketakutan dengan mamat lampai belakang aku tu.. !





Setelah kira-kira 20 langkah besar kott menjauh dari kantin,baru lah aku dapat menarik nafas lega..aku pun memberhentikan langkah kudung ku tadi sambil memegang lututku yang lenguh natijah berlari laju tak ingat dunia tadi.  "Ciss bedebah punya lonjong!buat aku penat jek ! aku takut dekat kau lah pandai! ermhhhh! " ketika aku ingin mengambil sapu tangan pemberian arwah ayahku untuk mengusap peluh yang membasahi leher dan dahiku,,,,,,,,,,,


"Erghhhhh!" "Biar betikkk ! " aku memegang poket baju kurungku,,,Mataku ku bujalkan sekali lagi.
Ouh no! aku salah ! aku salah sebab ter-tinggal-kan sapu tangan domo aku tu dekat kantin!
semua ni salah si LONJONG tu!...kalau dia takda tadi,,mesti aku tak se-agresif ini kan?



Mahu tidak mahu,,,,,aku terpaksa jugalah merajinkan dan menebalkan muka ku untuk pergi ke kentin buat yang KEDUA kalinya......
~ya allah,tolonglah mansuhkan si lonjong tu dari pandagan ku bila aku pergi kantin nanti..... ermmhh! jahat!~
kata ku berupa doa yang bertali arus agar si lonjong tu dah takda di kantin.



"Err,,makcik-makcik,,,, makcik ada nampak sapu tangan warna coklat putih tak dekat sini tadi?
pic domokun... " tegurku perlahan.
"Ouh,,ada ba tadi....."
"mana?"
"alaaa,,lambat kau dek,,, ada sama budak laki-laki tadi tu,,yang tinggi......"


Hmmhhh! sudah terang lagi bersuluh! si lonjong tu ambil handkerchief kesayangan aku ! huhhh!
kuwajak punya orang !
"aduhh,, makcik,,, kenapa makcik kasi dia?tu bukan dia punya lah ! tu saya punya la makcik!"
"ou,,ya kaa?aduiii,,salah la makcik tu......ko minta sama dia ya nak?dia kata,dia kenal kau,,sama dia ya nak...."


cisss! lagi trick nak lepaskan diri lah makcikk neh!
tapi,takpa,,, aku akan jadi detektif conan sekarang,,,, menyiasat mana perginya si lonjong tu then,minta sapu tangan aku balekkk! grr......

Aku berjalan sendiri di sepanjang lorong nilam,kemudian lorong pencegahan dadah dengan wajah yang gusar dan tercari-cari dimanakah kelibatnya budak lonjong tu....

Tanpa aku sedari,,
*kedebukkk !


"hoi ko jalan pakai mata ke pakai lutut?"  perghhh,,,,, dasyat sungguh sergahan budak yang langgar aku ni...bergetar eardrum aku,masuk bola pingpong dalam ovalwindow neh,,,,,, huhhhh!
"kau cakap bebaik siket! kau yang first langgar aku,then kau kta aku pulak yang langgar kau?? GILA! "balasku pedas.

Dia melihat wajahku elok-elok,,, dia terdiam sebentar.Aku pula,,standby menunggu balasannya.Cehhh!
nak tunjuk pro dalam sekolah orang konon,,,, phuikkk!

"eh,, ni handkerchief ko kan??????" kata nya sambil mengangkat sapu tangan coklat putih gambar domokun..... persis seperti aku punya!Ya,,, tu aku punya!
Terbeliak besar mataku melihat sapu tangan ku ada dengannya,.
setelah melihat ketinggian dan wajah nya yang BEAST tu betul-betul,,, barulah aku dapat cam !
yang dia tu adalah si lonjong tadi!

"Heyy! aku punya lah!" jeritku sambil mencuba untuk mengangkap sapu tangan milikku yang kini berada di tangannya.Sesekali tangan ku nyaris sampai untuk mengambil sapu tangan domo ku,,dia akan mengangkat nya lebih tinggi agar aku tak dapat mengambil sapu tangan aku tu....

"WEHHHH! aku tau lah aku ni pendek,, tak yah lah buat camtu,,,," aku akhirnya mengalah,,
penat gilaa... dahla aku ni sakit,,,, dia bawa lagi aku main lompat-lompat? ishh! dia fikir aku ni katak ke?

"haaa,,,, sedar pun diri tu pendek..... lain kali,,makan calcium banyak-banyak ya dek,,
baru boleh mengata orang.. :) "
amboiiii,,,,,,bukan main semard muka dia dok memerli aku,,,,aku tau lah dia tu tiang lampu,,
tapi,,tak perlu lah sampai nak promote-promote produk calcium tu dekat aku.....
cissss!

Dia menundukkan sedikit badannya untuk berbicara dengan ku...

"apasallah kau ni pendek sangat?kan aku dah susah nak cakap dengan kau...."
"tak payah cakap dengan aku lagi baguss" protes ku.
"wahh.... pandai.... good-good,,,,,, mesti tong sampah nak sangat telan sapu tangan ni kan?" ugutnya sambil menjeling kearahku. sakit benar hatiku bila aku kalah mentah-mentah dengan si lonjong ni!
dulu,,aku tak pernah kalah lawan cakap..! tapi,,kini,,, cisss! lonjonggggg! kau pecahkan rekod aku ehhh!
Nasib kau lah hari ni,,sebab sapu tangan aku dekat kau....

"yelah-yelah..... bak sini tu sapu tangan...."
"yelah pe?" 
"ish mangkuk ayun neh,,,,, tak sah kalau tak buat aku jengkel kan?gerek kang.... " kata ku geram dalam nada perlahan agar dia tidak mendengari apa yang ku katakan.
"ko kutuk aku lagi yee pendek.....! ouh,,takpe,takpe,,,,tak sangka pulak kau ni,,bukan setakat kaki je pendek,,,, akal pun cetek....lembap.....ko tunggu...."
Aku lihat dia dah start berjalan kearah sebuah tong sampah yang berdekatan......nak buang handkechief aku lah tu.........................
Aku yang menyedari akan tindakannya itu segera ingin menghayunkan kaki mendekatinya...'
tetapi,,tiba-tiba datang satu akal ku untuk membiarkan sahaja dia membuang sapu tangan ku disitu,,then bila dia dah takda,,,,baru aku ambil.....


Setelah pasti bahawasannya si lonjong tu buang sapu tanganku di tong sampah dekat bilik guru,,aku pun melangkah pergi...dalam hati ku,,, nanti bila sesi P&P tamat,,aku akan pergi ambil....sebab,, time tu petang,,,, dia mesti tengah rest,,,,




























"OK,,,now,,kena pergi ambil sapu tangan aku.....lalalalaa......"


Sampai sahaja aku di tong sampah dimana ku jangka budak lonjong tu buang handjerchief aku disitu,
aku pun terus menjenguk kedalam tong sampah itu dari atas.Ish,,takkan lah aku nak masukkan sekali kepala aku dalam tu kan??gelinyeee,,,,,


Then,,bila aku pandang dengan teliti dari jauh isi tong sampah tu,,,
eh!takda la pulak!
Aku mengambil sebatang ranting kayu yang berdekatan lalu menggonang-goncang isi tong sampah tu,

"Haishhhhh! takde! Mana si lonjong tu letak ehhh! aduiyyyy! tak sah lah dia ni kalau tak beri masaalah dekat aku..."


"Hey,,,, kau carik ni kee??" Aku terdengar suara serak-serak basah dari satu arah...
aku pun memandang ke arah mana datangnya suara itu....

erkkkk!diaa lagiiii! dengan? sapu tangan akuuu! aduiyyyy....


"Hahahhaaa,,kau fikir aku bodoh ke nak buang camtu je handkerchief ko??taktik kau dalam poket aku lahh...."
"walaupun kau takda poket?" soalku spontan dengan muka selamba.
"huhhhhh????" dia kayaknya serba salah....
haaaa! tulahh,,cakap jangan main serbu,,, kan dah kalahh... xD .
"Bak sini lah sapu tangan aku,,," kataku sambil melangkah perlahan ke arah dia......

"apa aku dapat kalau kasi kau handkerchief neh??" ujarnya seperti seorang penjenayah.. hmmh! memang penjenayah pun ! curik sapu tangan orang ! >.< .

"takde lahh,,," balasku.
"haaa,,takde lahh,,,,," katanya..cakap bukan main lampas! macam tu handkerchief dia punya! grrr....


"Hey Haikal! cikgu panggil wehhhh! " panggil seseorang dari jauh.Si lonjong yang mengambil sapu tangan ku tadi itu melihat kearah orang yang bersuara tadi tu.
"oke!" 


Ouh,,nama dia haikal....................nice name,, tapi orang dia,,, macam HANTU !

"k bye,,, pendekk,,,,, aku kena gerak dulu.... hahaaahahahhaaaa"
"heyyy! tunggu ! jadi,macammna dengan sapu tanga  aku weyyy!"


"tunggu kucing bertanduk ko akan dapat lah! "


"Haaaa???? "
terkejut beruk aku mendegar kata-katanya....cehh,,kucing bertanduk konon,,
kau lah bertanduk! setan! kutukku padanya bertubi-tubi...

















***************************************************************************


Hari ni,, bila bangun pagi sahaja,,aku rasa lesu sekali,mual.... dan,,, aku merasa tidak selesa sekali.
Dadaku turut berasa sakit,,, aku terduduk di katilku,menahan sakit itu.........
Mungkin,,,sakitku datang lagi............oh tidakk.... ! jangan.... mesti sekarang barah ku dah masuk peringkat 4! ya allah,,, usiaku takkan panjang lagi..... aku meraung sekuat-kuatnya dalam hati,,,,


*tuk..tuk...tuk....


Bunyi ketukan dari luar pintu bilikku...
Mesti umi..........ya allah... aku tak mahu umi tahu tentang apa yang aku rasa sekarang ni sebab aku pasti,,mesti umi akan bersedih................mesti aku akan dibawa lagi ke hospital...aku tak suka semua tu!
aku benci suntikan ! aku benci rawatam-rawatan apa semua tu ! aku benci bau ubat tu! aku benci dengar alasan-alasan yang sudah sering kali didengar itu! kalau memang aku nak mati,,cakap sahajalah,,,,,
ni tidak,, harapan palsu sahaja yang sering diberi!


"Cah,,,, kenapa ni???sakit eh?"
"tak umi,,,, tak.....tak...." nafiku..aku tak mahu umi susah hati.....biarlah aku yang menanggung kesakitan ini seorang diri sebabaku yang menghidapi sakit ni,bukan umi.......so,,yang adilnya,,aku lah yang kena merasa segala keperitan dan kesakitan ini.

"cah jangan tipu umi nak.... ni umi cah,,,,, umi yang lahirkan cah,,,umi tau......
kalau cah sakit,,umi rasa nak..... cah sakit ke ni takk???jawap umi cah..."
aku akhirnya akur dengan kata-kata umiku.....umiku benar.....umi ibuku,,,dia dapat rasa jika aku sakit,,,
sebab dulu,,aku sebahagian dari dirinya.....
"Umi,,cah sakit mi,,,, tapi,,cak takmo umi bawa cah pi hospital lagi.............
that's enuf mi........cah takkan sembuh jugak..."
"Ellyna Aishah! mengapa kamu begini ni nak? kita mesti berusaha nak.......... tak boleh camni....
cah nak sembuh kan?so,,cah pun jangan cepat give up....jom pi hospital.. cah siap,,,, "
"umi....cah dah kata taknak,,taknak,.....cah takmau mati dekat hospital....kalau boleh,,
cah nak mati dalam ruma ni jugak...nak mati dalam ribaan umi kalau bole....heheee"
"ichah!" tegang sekali wajah umi tike aku berkata begitu...aku tahu yang dia tak suka anaknya berputus asa dalam apa jua dugaan....tapi,,,,bagaimana pula dengan hal ini??apakah sama juga?
takk umi....tak........ni dah terang-terangan umi..............ichah akan mati.....mati bersama-sama kenangan kita sekeluarga,,,,,,,,,,,

"tak pelah umi,,, at least boleh jumpa abah......... :) "
 kataku seraya menenangkan umiku...Umiku memeluk erat tubuhku yang semakin hari,semakin mengurus......
"Baikla cah,,,kalau tu yang cah mahukan.... "  bisik umi di telinga kecilku.... terasa ada air mata yang menyentuh pipi gebu ku.... air mata ibu...................................






















**************************************************************************
















"weyh,,korang kawan-kawan budak bajet hot tu kan?? " tanya seorang pemuda kepada Aila,Uziey dan Imah.
"Bajet HOT? " Ucap tiga sahabat itu serentak... siapakah yang dimaksudkan bajet hot tu???? uishhh!
"yaa.... bajet hot..... " ulang pemuda itu dengan muka tak bersalahnya.
"sape?" tanya Aila hairan.
"ya... sape?sape? "sokong Uziey.
"yang nama.... emm,,,, aisha,, ell.... ahh! tak tahu,,yang pasti ada aishah dia..... " 
"Aishah? " sebut tiga sahabat itu lagi..
"hey tiga abdul! cakap ya atau tak je lah ! "
"what????! "  tergamam mereka bertiga bila mereka di-gelarkan oleh seorang mamat yang takda kaitan dan tak dikenali oleh mereka.

"ye ke takk?? " ulang nya lagi.
"maksud kau,, Ellyna Aishah eh,,,,,, yup,,tu kawan kitorang...."
"mana diaaa?"
"sibuk lah kau...." sampuk Uziey.
"weyy,,aku dah nak balik ni.,,,,,takkan korang suruh aku.. pegang benda dia ni selama-lamanya? "
"haaa??benda ape? "
"bagitahu lah,,,dia mana...............jangan busy body"
"dia dekat rumah dia la ngex ! " kata Imah selamba.
"Mana rumah dia??kasi alamat boleh? "
"hmm,,,,,, jalan 2A,lorong 7,taman semarak... no. 919908 . "
"k thanks !"   kata pemuda itu lalu segera berlalu pergi.








*************************************************************




"haaa,, ni rumah dia,,,,,, erm,, bagi lalu ape eh???? err,,,,,,,,,,, haaaa! "




*tuk..tuk..tuk....


selesai sahaja mengetuk pintu,budak lelaki itu pun meninggal kan sehelai sapu tanga betul-betul di hadapan pintu rumah Elly.

"hmmm,,,,siapa lagi ni ketuk pintu.............. ."


Eh,,,takda orang pun? kata ku sendiri..aku meliat kiri dan kanan..........tiada sesiapa....
kemudian mataku terpancing untuk memandang bawah....
hmmm,,handkerchief?


aku mengambil sapu tangan itu.....ku tatap baik-baik............

"eh,, aku punya! jyeahhhh! hheeeee..........THANKS LONJONG !"

aku pun membelek-belek sapu tangan ku sambil menuju ke arah sofa untuk melabuhkan punggung seketika.

"warghhhhhhhh! jahanam punya lonjong ! kau coret sapu tangan aku ehhh! grrr! siap kau kalau aku jumpa kau ! grrrrr!!!! "









"hye pendek..kau dah makan calcium ke belom?
seperti yang aku suruh...baru boleh tinggi...btw, nama aku Haikal.kau?
ouh ya,, baru ingat.. Aishah...ni actualy hadiah dari aku,,
sebelum aku pergi,, keep ya ! xD "


"cis,,,,, kuwajakk! kepala otak kau ni hadiah dari kau......leceh betullah orang ni,,
tapi takpe,,,, anggap kenang-kenangan sebelum aku mati je laaaaa............
=.=










-TAMAT-




P/S:memang tak best,,,lagi-2 yang penghujung,,,,,,,, pening doe kepala aku,,,hahaaaa
yang tanda 'xD ' tu,,hanya symbol semata-mata :D .

Labels:


« Older posts | Newer posts »